Basilusk

Fredag igen! Om du var den som stod tom och ensam i söndags och tänkte ”Var har inläggen tagit vägen, jag har inte sett en skymt av ett enda hela helgen, ju!” så kan du andas ut, jag är tillbaka och anledningen till min plötsliga frånvaro var varken mer eller mindre spännande än en förkylning. När jag satt hemma och spelade klart Assassins Creed kunde jag utanför mitt vardagsfönster se dessa två turturduvor.

Av någon anledning ville mamma och lillasyster att de skulle heta Hugo och Josefin, så nu heter de det. Apropå fåglar höll några fiskmåsar på att attackera mig utanför min port i eftermiddags, inte roligt…

Så, med den lilla bortförklaringen kan jag fortsätta till mitt tips. Denna vecka är det lika okomplicerat och pretantiöst som vanligt: Gör läxor och jobb och allt sådant man drar sig för att göra utomhus istället. Nu när solen börjar titta fram har jag lärt mig att ta vara på de få minutrarna och gör mig redo med te, läxor och Spotify av bara farten. Det är antagligen bara placebo, men det funkar och mina läxor blir gjorda dubbelt så fort, trots en kommande pollenallergi.  

Å, jag har så mycket bilder på frusna balkongrabatter i motljus så jag bara dör! Varför är det så roligt att ta kort på blommor?

I morgon åker jag till Tanzanias savann med familjen och kommer hem lagom till att skolan börjar igen. Förmodligen får ni en bildchock, för kameran står högst upp på packningslistan. Från mig, till dig: En riktigt bra påsk!

2 comments
  1. camarine said:

    åh vi har också turturduvor på balkongen! Dom har gjort ägg som den ena (som vi kallar Doris) ruvar på. Kanske ska jag skriva ett inlägg om dom?
    PUSS

    • macaronee said:

      Ja, gör det! Duvor är lätta att ta kort på i rätt ljus, speciellt om de är ”turtur-iga”!🙂

Kommentera

