Om alternativa läxförhör och fotografiska muséet

Nu var det så länge sedan jag bloggade att jag har längtat efter att slita mig från läxorna och skriva någonting. Så ska det vara, tycker jag.

Veckan traskade på som vanligt, och jag åkte sträckan Medborgarplatsen – St. Eriksplan tur och retur två gånger. Och varje gång kom jag hem med en näve tidningar om diverse teknikprylar.

I helgen fick systern influensan och jag och pappa bestämde mig för att utnyttja tiden till att besöka fotografiska muséet och MC-mässan. Jag tror inte jag tajmade in rätt utställningar på fotografiska, dock. Jag försöker alltid finna någon sorts inspiration, och även om jag tycker att svartvita, smått ångestfylda bilder är vackra på sitt sätt, är de inte lika roliga att titta på efter en halvtimme som t. ex. vackra naturbilder eller nytänkande fotomontage. Så, får jag välja mellan fotomässan eller fotografiska muséet väljer jag mässan. Kunde däremot inte låta bli att testa att göra en gammal, suddig bild svartvit. Känner du igen den?

Jag trodde att jag inte skulle hitta någonting att längta efter på veckorna efter vinterlovet, men nu har jag flera saker. T. ex. har jag varje dag förutom måndag ett förmiddagsfika i matsalen. Te kan verkligen göra underverk, specielt när det finns söderte.
Varannan vecka har vi Elevens val på fredagseftermiddagarna. Jag och tretton andra har valt ”Politiska klubben”, där vi sitter och helt enkelt diskuterar livsnödvändiga frågor som om man kan jobba som mysteriker. Varje gång har någon bakat fika och vi får låna lärarnas kaffemaskin. Kan det bli bättre?
Sedan har jag ett väldigt långsiktigt mål: Köpa motorcykel. Jag har redan tittat ut vilken, och det ska bli en KTM 125 Duke. Har jag tur finns det några begagnade om ett år…

Nu ska jag försöka plugga till ett väldigt alternativt läxförhör i Biologi där vi själva ska skriva frågor och svar. Ha en bra vecka så syns vi snart!

Kommentera

