Nu är det jul igen.

Jag har jullov, äntligen! Trots det har den här helgen varit allt ifrån lugn och stillsam.

I fredags sjukskrev sig mamma från pappas jobbs julfest, och jag fick vara värdinna istället. Låter inte som världens roligaste uppdrag, men det visade sig att hela middagen skulle vara i totalt mörker. Jag garanterar: Inga ljuskällor över huvudtaget. Det gick ganska bra ändå, trots att jag föredrar att se vad jag äter.

I lördags firade vi julafton hos mormor. Trots att det blev lite stressigare för mig att hitta alla julklappar är det obeskrivligt skönt att kunna luta sig tillbaka och ta distans från all denna julklappsstress som råder nu. Julmusiken var på, vi åt julbord och allt var överhuvudtaget väldigt juligt.

Idag har vi packat och spelat GT5. Ja, det var så bra som man hade hoppats, i alla fall grafikmässigt. Tyvärr hade de varken Porche eller Bugatti-bilar, men Mini Coopern fick som tur var plats. Dessutom har de Top Gears test-bana.

Nu ska jag packa lite till. Nästa gång vi syns är jag på en annan planet… Nästan i alla fall.

Kommentera

