Talande katter och tändstickshus.

I natt drömde jag om att jag hade en talande katt som var orange och vit och hade basröst och var snäll. Katter är nog mitt favoritdjur ibland, näst efter geparder. Och orangutanger. Och tigrar. Och Sid, förstås.

Idag har jag hur som helst varit hos mina fina småkusiner och julpysslat. Jag pysslade inte så värst mycket mer än att jag byggde en iglo av tännstickor, men jag kände mig ändå högst delaktig.

Ursäkta den dåliga kvaliteten, men om man tänker att bilderna är tagna från en mobilkamera blir de lite bättre…

Det är ganska trist att det blir mörkt så fort just nu, jag har helt förlorat greppet om tiden eftersom det är konstant mörkt, förutom när jag sitter i skolan och ser snön yra utanför fönstret. Jag minns lågstadiet när hela klassen sprang ut när första snön föll, och besvikelsen över att den var borta när man traskade hem sedan. Jag minns också overaller, Spöket Laban-reflexer, mössor som alltid hamnade i ögonen och vantkaniner.

Vi syns!

Kommentera

