Regntankar

Jag har bestämt att den nyss publicerade spellistan Bilmusik även kan döpas till ”Regnmusik”, för den passar lika bra till det.

Idag har jag sprungit 3,2 km på 20 minuter, det du! Okej, inte så imponerande, men i alla fall. Min hals tyckte inte alls att det var en speciellt bra idé, så nu dricker jag en massa te och hostar. Aj.

Hösten ska egentligen börja i December (jag var så fruktansvärt stolt över att jag fyllde år på hösten när jag var yngre, i sista höstmånaden November). Men jag tycker seröst att det känns som om det snart är vinter redan. Det skulle inte förvåna mig om jag vaknade i morgon och upptäckte att snön låg i drivor, eller att den höll på att smälta och att det snart var midsommar.

Idag när jag satt på bussen ar det nästan helt tomt. Så kommer det en liten pojke och sätter sig bredvid mig, men jag tänker inte så mycket mer på det. Bussen stannar, fortsätter åka. När den stannar igen reser han sig upp och precis innan han ska gå ut i regnet vänder han sig om och ler mot mig. Jorden fortsätter snurra och livet med, men jag är lite gladare i alla fall.

Nu ska jag fortsätta stressa över plugg och hoppas att jag vaknar imorgon och upptäcker att det är sommarlov. Eller att jag är utomlands någonstans, för just nu vill jag nog ingenting hellre.

Kommentera

