#145

I fredags när jag och ett par vänner promenerade såg vi ett sån fin vattenpöl, så jag fick bara lust att ta kort på den.

Nu är jag hemma i stan igen, efter en helg på landet. Det är verkligen höst, tyvärr kan jag inte äta plommonen som jag har väntat på i vad som känns som en liten evighet (=ett halvår), för de har redan blivit uppätna av tjocka, äckliga, hungriga maskar och stora, hungriga och nu förmodligen väldigt glada rådjur. Fast jag kan bjuda på det, jag går och köper nektariner på ICA istället, och det kan ju varken älgarna eller maskarna. Om grannen skulle komma och äta upp mina plommon däremot, då skulle jag vara arg.

Nu ska jag peppa upp för ännu en vecka av skojigt plugg och höstmörker. Tjoho!

Kommentera

