Om bilar, vädret och lite politik

Jag har nyss insett faktumet att jag har börjat bli galen i bilar. Förut har jag alltid suckat högt och demonstrativt och gått in på mitt rum igen när jag har sett att pappa har okuperat teven och sitter och noga lyssnar på vad som är så bra med den nya Audin A6:an, och så vidare. Men så började jag titta på bilprogrammet Top Gear, och nu bänkar jag mig vid teven när det börjar. Det är sant, jag har blivit en bil-nörd. Jag vet tillochmed vad vridmoment betyder, det du! Så nu kan jag inte bestämma mig vilken bil jag vill ha helst, en Mini Cooper eller en Porsche 911 (vet inte exakt vilken modell jag vill ha, men någon av dem).

And now to something completely different: Det är val alldeles alldeles strax. Jag har valt att utnämna den här bloggen till något sånär en politisk fristad, eller något sådant. Jag har valt att inte skriva om min eller andras politiska åsikt eftersom jag tycker att det finns många andra som gör det så mycket bättre. Jag är inte riktigt säker på varför jag ville säga det här, jag ville helt enkelt bara att du skulle vara medveten om det.

Vädret. Jag förstår inte riktigt, ena dagen är det vinter, andra vår och tredje alla årstider på samma gång. Men trots att vädret kan luras kan det inte ändra på faktumet att vi är påväg ner i höstmörkret. De där dagarna som blir någon sorts gegga av plugg, förkylning, mörker, slask, läxor, stress, skola, sömnlöshet… Jag måste hitta på något som piggar upp, ibland är det lite tur att tiden går fortare ju äldre man är.
I eftermiddags var det i alla fall höst, och jag sa till Clara att posera med lite fina höstlöv.

Jag ska förresten klippa och färga håret på tisdag. Var beredd på allt från mohawk till Ariel-hår.
See You!

Kommentera

