Från flickan med locktångsdoftande hår

Ännu en helg förbi. Livet lunkar på med läxor, frisörtider, mobilladdningar och pipande acces-kort.

Den här helgen tillbringade jag på landet med att spela tv-spel och lite promenad och lite Nyköping. När jag och pappa promenerade och avundades alla finskötta tomter och coola bilar kom det en katt smygande. Jag är allergisk, men man kunde mäta är jag är tusen gånger mer förälskad i katter. Vi promenerade och katten följde efter. Jag nös, men det gjorde inte så mycket. Katten följde med och eftersom den inte hade halsband började vi fundera över vad vi skulle göra. Kunde den äta hundmat (vi har alltid lite hundmat på landet om mormor och hennes hund skulle kvista förbi). Men så hittade den en snäll tant och jag fick säga hejdå.

Jag fick ingen bild på katten, men jag tog en bild för att visa hur höstigt det börjar bli på landet.

Nu sitter jag med lockigt hår (tjoho!) och laddar ner helger från veckan som har gått på datorn. Det blev c:a 13 stycken, varav jag har redigerat och har för avsikt att ladda upp en till.

Det är nämligen så att jag bestämde mig i ett tillstånd av total och fullständig Twin Peaks-frenesi att jag skulle börja dricka svart kaffe. När jag började dricka kaffe i en ganska för tidig ålder tyckte jag faktiskt att sockret och mjölket var onödigt, men nu har jag vant mig och när jag skulle dricka av min skållheta dryck var det inte så gott som jag trodde. Så jag bestämde mig för att ha lite socker i, jag menar, det syns ju inte! Men, ack, jag är en mes och jag dricker numera förmodligen för all evighet och lite till både kaffe och te med mjölk, socker, honung, vad som helst som gör det sötare och godare.

Nu till bilden jag skrev om i början, innan detta långa stycke om ett egentligen ganska ointressant faktum.

Ovanligt mycket text den här gången. Nu ska jag förbereda mig för morgondagen, vi har friluftsdag – På Stadion. Det ska tydligen vara tidningar och allting där…

Hör av mig när jag har dokumenterat lite mer av min vardag!

Kommentera

