Wake up kids, we’ve got the dreamers disease

Sedan sommarlovet sparkade igång med dunder och brak har mina dagar mest gått ut på att undvika att vara hemma mellan klockan 9 och 5. Det är svårare än vad man tror, eftersom det är sommarlov och mornar mest är till för att sova, eller möjligtvis slöa med en tekopp i handen och ta så lång tid på sig man möjligen kan innan man är redo att träffa andra (förhoppningsvis) sommarglada människor som också precis har ätit frukost fast än klockan är halv 4.

Tack vare rysligt morgonpigga målare måste jag gå upp tidigt på morgonen och gå miste om charmen med att vända helt och hållet på dygnet.
Men, jag har en plan som hittills har funkat ganska bra: Jobba! Jag har jobbat i princip varje dag förra veckan, och jag slutar ungefär när andra har vaknat.

Så, förutom att jobba har jag varit på landet. Jag och pappa kom på att Svensk sommar är så oslagbar för att den är så fräsch, allt är nytt och alldeles livfullt. Hittills har vädret varit bra, så jag tycker att det ser ut att bli en väldigt fin sommar, med solen som jag tror att alla har längtat efter under de allra mörkaste dagarna i vinter när man satt i snödrivor och huttrade och funderade på varför man egentligen bodde i Sverige av alla länder.

Hästintresserade kan läsa detta,  du som inte tycker det är så värst intressant kan hoppa över detta: I lördags red jag, utan tyglar och lyckades bromsa ner Holly först från galopp till trav, sedan till skritt och till slut ett stopp. Bara med hur jag satt i sadeln, hur jag tänkte. Nej, jag är inte stolt, bara farcinerad.

Så, nu kan du börja läsa igen: Skulle ha ridit idag också, men hade ätit något som min mage inte direkt tyckte om igår, så jag fick stanna hemma. Det är bland det hemskaste som finns, magont som bara inte vill försvinna. Man känner sig så hjälplös!

1 comment

Kommentera

