Helg från ruta ett

Verkar som det fina vädret håller i sig än, även om temperaturen sjunker lite då och då. Så pass mycket idag att jag fick låna pappas tjocktröja på vägen hem från middag på restaurang med familj. Jag såg ut som en snögubbe.

Okej, låt oss börja på ruta ett: Fredag eftermiddag. Vänner + Mig strosade hem till Clara (en av vännerna), fikade, jag lastade av mig saker hemma (det finns en del fördelar med att bo granne med en kompis, eller vara kompis med en granne, välj själv!) och såg på Greys Anatomy. Jag och Aylin (ännu en av vännerna) störde genom att kommentera allt.  Såsom: ”Hon är bättre i den frisyren!”, ”Haha, kolla han!”, o.s.v.

Så stack vi till Gröna Lund för tidigt och mötte upp två vänner till innan. Efter väntan, Langos, väntan, godis, väntan och lite väntan till började Mando Diao spela. Jag kunde inte hälften av låtarna, men hoppade glatt i takt (förhoppningsvis) ändå. Karuseller och andra åkatraktioner speglades i gitarrerna och vi hade vackert väder konserten ut.

Efter att vi hade lyckats komma ut från tivolit gick vi hela vägen hem till söder, det var lite kallt men ändå vackert.

Vi slår tärningen och hoppar fram till ruta två: Lördag. Vaknar hemma hos kompis, äter god frukost på en solig balkong och skyndar hem för att byta om och hämta allergitabletter mot pollen. Jag upptäckte att de strumpbyxor jag köpt var randiga och inte alls helvita, men det gjorde inte så mycket. Sedan målade jag naglarna röda och kände mig jättelyxig och mötte up vänner på McDonalds av alla ställen innan vi försvann till en picknick. Det var återigen sol men kallt, så jag ångrade lite att jag bara hade en tunn tjocktröja. Efter ett antal gräsfläckar på strumpbyxorna, kortspel och beundran av sjön åkte vi hem. Dagarna kan verka ganska korta om man vaknar mitt i dem.

Nu är vi på ruta tre, och jag skulle egentligen njutit av mina vänners sällskap idag igen, men istället skulle lillasystern ha ännu ett köruppspel och middag/lunch skulle ätas med släkten som kommit ända ner till Stockholm från Borås, Saltsjöbaden och Nacka. Jag orkade inte så mycket av min pasta Carbonara, men hällde i mig min alldeles för stora läsk eftersom jag slagit vad med pappa.

Nu sitter jag kvar, håller mig fast i helgen, i ett mörkt rum och äter frukt. Jag har märkt att det är så himla gott e att fika på natten, något som jag har börjat göra allt oftare. Jag försöker att vara ganska nyttig, så det blir mycket frukt, juice och kanske digestivekex, oftaste. Jag har alltid utalat Digestive som det låter, fick reda på att det ska uttalas i bästa engelska anda för några veckor sedan. Fast, jag fortsätter med mitt väldigt svenska uttal ändå…

Nu är det snart dags att slå tärningen och gå vidare till ruta fyra.
Godnatt!

1 comment

Kommentera

