En helg och fyra bilder

Jaha, nu var man hemma igen. Söndagsångesten börjar närma sig och jag gör allt för att distrahera mig själv och hålla den på avstånd. Skola, plugg, läxor – Jag behöver ett sommarlov mer än någonsin!

Helgen började med vackert ljus, lockigt hår (måste ju testa hur det ser ut i den här frisyren) och massamassa foton.

Sen vaknade jag nästa morgon, tyvärr efter mamma, Jaja, jag, pappa och lillayster gjorde hur som helst frukost till henne och hon blev glad över plattången.

Bara jag som tänker på den tecknade versionen av Alice i Underlandet? Kan den utantill litegrann efter att ha varit fullkomligt galen i den filmen när jag var yngre.

Sen fick jag ställa in ridningen eftersom mitt synfällt var begränsat på grund av att jag fått någon sorts allergichock. Det hela början med att det kliade i ögonen och jag kom på att jag hade glömt mina allergipiller hemma.
”Å, men jag har sånt bra örtte som jag tar mot min allergi, funkar jättebra!” menade mamma och hällde upp en illaluktande, ångande kopp med något teliknande. Jag började med att hålla ansiktet nära koppen, så att det ångade in i mina ögon, sedan höll jag för näsan och drack upp nästan alltihop. Ett par minuter senare – Jag kunde inte se någonting och mitt ansikte var som förbytt. Jag såg seriöst ut som en hamster! Jag höll mig borta från speglar hela dagen.

Nu är jag i stan och lyssnar på fåglarna som strömmar in genom mitt fönster. Jag borde ta tag i en massa saker, betygen sätts på onsdag. Men jag behövde skriva lite. Och redigera lite bilder. Känna att livet fortsätter här inne i stan fastän jag har övergett vardagen lite.

1 comment
  1. pennskrin said:

    jääätefina bilder du e as söt:D<3

Kommentera

