Onödiga svanskota…

Jag förstår inte – Vi hade svans för länge länge länge sedan. Eller, allt är relativt, men för mig var det oändligt länge sedan. Visserligen vore det ganska coolt och otroligt praktiskt om vi fortfarande hade en svans – Jag menar hur många gånger har man inte önskat att man hade en tredje hand? Aha!

Jaja, om vi nu inte får ta del av fördelarna med att ha en svans utan istället får stå ut med en liten rest i form av en onödig kota, då ska väll vi inte behöva lida för den dessutom? Jag är, som jag säkert redan nämnt eftersom det i princip är en del av min personlighet, väldigt klumpig. Jag skyller på generna, eller på att jag håller på att bli förkyld. Jag minns när vi hade vila på dagis och jag betraktade mina stackars ben som hade fått ta en hel del smällar, men man måste ju testa! Jag kunde inte veta att cykeln skulle välta, att det var en grop i trottoaren just där eller att det där förbannade bordet skulle stå så olägligt när jag övade på att gå och blunda samtidigt.

Så, min svanskota har också fått ta stryk. Varför gör det så himla ont att göra illa sig på svanskotan? Kanske för att det inte är meningen att man ska slå i svanskotan, att man ska vara smart och ta emot sig med till exempel händerna istället? Inte vet jag, men ont gör det i alla fall.

Varför börjar jag prata om gamla dagisminnen just nu då? Jo, därför att den där förbannade svanskotan har ställt till det igen. Igår hade jag en väldigt bra dag, även fast jag var lite nervös så fixade jag att spela upp pjäsen som min teatergrupp har övat på, dock inte helt utan vissa skador. Under pjäsen hoppar jag upp ett litet skutt och landar – Ja, du har gissat rätt – På svanskotan. Jag försökte hålla minen och skratta ”Ajajajajajajaaaaj!”, och sedan fortsatte jag som om ingenting hade hänt.

Men nu kan jag inte göra någonting utan att det gör ont i den förbannade kotan. När jag sitter ner, står upp, går, gungar, hoppar – What ever! Vad ska jag göra?

Kommentera

