Allergiskit och körsbärsblommor

Jaha, onsdag igen. Sedan torsdag, och då är det ju bara en dag till fredag. Sådär håller det på. Sommarlov, skola, höstlov, skola, vinterlov, skola, påsk, skola – Nu!

Jag har världens allergi, du anar inte! Eller, kanske. Alltså, jag somnar med svidande, kliande och rinannde ögon, och vaknar rödögd och svullen. Ja, svullnaden försvinner en aning, men den är där! Jag har testat flera olika allergipiller som spoteken har att erbjuda, jag har tagit spruta, nässpray och ögondroppar. Tji fick jag, trodde jag verkligen att det skulle försvinna så lätt som på reklamen – Ha! Jag känner mig handikappad! När jag har sminkat mig måste jag börja om hela tiden för att allt smetas ut när jag nyser och kniper ihop ögonen. Dessutom tycker jag att jag blir tröttare av pillrerna.
De säger att allergin blir lite mildare med åren, men vet du vad? Min har blivit så mycket värre! I morse tänkte jag dock taktiskt och satte på mig en rosett i håret från Monki för att avleda uppmärksamheten från mina plommonögon.

And now to something completely different: Körsbärsträden utanför min skola (se header, bl. a.) var fina, men det varade dock bara ett kort tag. Nu har de börjat ”fjälla” och på marken ligger det rosa blomblad överallt. Men det hindrar inte mig från att fota, inte alls! Clara fick vara modell!

Påminn mig att tacka den som bestämmer vädret för solen! Och den som kom på kameran…

1 comment

Kommentera

