Kort hår – Igen.

När jag gick i mellanstadiet var det en trend att färga håret rött. Jag hakade på och i flera hår färgade jag om håret. När det sedan var trend att ha pagefrisyr, gick jag till mammas frisör och klippte kort, för första gången på mycket länge. Sen höll jag på att spara ut, fick slut på tålamod och klippte det kort igen, o.s.v. Till slut hade det växt till sig, och fram till igår hade jag lyckats sopa bort alla spår.
Tills idag. Jag har inte speciellt mycket tålamod, och när jag väl skulle klippa mig så ville jag ändra det ordentligt. Så det blev kort igen. Och guldblondt, det trodde ni inte, va?

Jag är så himla glad att jag har hittat en frisör som jag litar på (det var hon som klippte mig förra gången också). Tack!

Jag har börjat våga ta ut svängarna lite, exprimentera med mitt hår helt enkelt. Jag vet inte vad det beror på, men jag mår i alla fall mycket bättre av omväxling. Om det är något tips jag kan ge dig, så är det att våga.

Men nog med visdomsord, nu ska jag läsa lite, jag är ju fast i Twilightträsket, som jag kallar det igen. Fast på engelska, denna gång. Det läskiga att jag läste böckerna för första gången för exakt ett år sedan, så jag antar att jag vet vad jag har att se fram emot nästa vår också.

Ha det så bra! Och säg gärna vad du tyckte om frisyren.

3 comments
  1. klara said:

    GALET SNYGGT!

  2. Clara-Stina said:

    Fiiiiint!!!!!!

  3. Aylin said:

    SNYYYYYYYGGT!(Och vem låg uppe till två och läste omjagkundedrömma för åttonde gången?)

Kommentera

