Från en solig tisdag

På sista tiden har jag gjort saker som inte riktigt är likt mig! Jag har…

  • Bakat två gånger på två dagar
  • Tagit mindre honung i téet (även om dosen knappast är hälsosam än)
  • Tagit promenader i vårsolen
  • Börjat gå och lägga mig lite tidigare
  • Helt plötsligt fått städlust
  • Sitter på balkongen och fikar

Det här är lite mystiskt. Nu sitter jag på balkongen med en STOR kopp te (mitt teberoende kommer aldrig att ge upp), en banankakabit och två chokladbollar (har tillagat samtliga själv) och njuter av solen. Jag är nämligen ganska säker på att den kommer försvinna lika kvickt som den har kommit, så jag passar på nu. Däremot är jag försiktig med att njuta lagom, ibland kan man få skulkänslor för att man inte har tagit vara på saker tillräckligt, och sedan försöker man ta vara på det så mycket att man inte mår bra.

På bussen idag pratade jag och Clara om förväntningar. Om att vi var försiktiga för att förvänta oss, för vi visste att vi bara skulle bli besviken i slutändan.
Jag vill verkligen inte att det ska vara så! Jag vill kunna förvänta mig mycket, för när jag förväntar mig något är jag glad. Jo, jag tror att jag ska ge ett litet löfte till mig själv att våga förvänta mig, som ett sätt att låta mig vara som jag är. Det är nog en av de saker jag är sämst på.

Hoppas ni har det bra i solskenet!
Macaronee

Kommentera

