Ledig tid

När jag läser om människor som gör extra god och lyxig frukost på helgerna för att de har tid, eller om sådana som bakar när de får en timme ledigt, blir jag så avundsjuk. Jag önskar att jag också var en sådan, men när jag är ledig så fyller jag min lediga tid med… Ledig tid. Jag tar det lugnt, chillar och relaxar.
Jag är en av de, eller kanske den enda, who knows, som trycker i sig frukosten på vardagsmornar. Inte för att jag är hungrig utan för att jag vet att om jag inte gör det så kommer jag vara halvt medvetslös av hunger vid lunchtid. Därför, på helgmorgonen, hittar jag ingen motivation till att äta frukost. Vadå, jag kan äta när jag vill och jag är inte hungrig nu! Därför blir det en kopp te och sen ut och hitta på något.

And now to something completely different: Jag har lärt mig att skriva ett blogginlägg via Word. Inte en särskilt stor bedrift, i och för sig, men i alla fall. Det är toppenbra, nu kan jag bestämma typsnitt och storlek, lägga in bilder på bättre sätt, o.s.v. (oj, vad ofta jag skriver och så vidare). Sedan kan jag också skriva fast än jag inte är online, nu till exempel sitter jag i bilen och skriver. Jag mår lite illa, för jag lider av en hemsk åksjuka, men jag har lärt mig att koppla bort det. Men jag kan såklart inte posta det innan jag har tillgång till internet.

Jag gjorde ett ganska dumt misstag och drack en kopp kaffe innan jag skulle gå och lägga mig. Det var väldigt väldigt väldigt gott, men också väldigt väldigt väldigt osmart av mig eftersom jag inte kan somna efter att ha fått i mig lite koffein. Klockan halv sju satt jag i min säng och lyssnade till fåglarna som sjöng, klarvaken. Jag hade nästan gett upp hoppet att ens somna de senaste 24 timmarna, så jag till slut slumrade in, för att vakna klockan halv 12. Jag är mycket medveten om att jag totalt vänt på dygnet och det kommer att bli ett helvete att vrida tillbaks det. Men vi funderar på att sätta upp studsmattan i helgen, och sedan ska jag rida imorgon, så förhoppningsvis kommer jag att vara både så fysiskt utmattad, men också det faktum att jag inte har sovit ordentligt på någon månad borde hjälpa.

Och en sista grej angående bloggen: Jag har bytt header och skrivit ”Macaronee” på. Feedback uppskattas J

Ha en fortsatt bra lördag, och ett fortsatt bra liv!
Macaronee

1 comment
  1. Dina. said:

    Jag är aldrig hungrig när klockan är lite. Din header är jättefin!

Kommentera

