Alice i Underlandet (3D) ++++

Flummig saga, 3D
Eng. tal

Efter att inte ha gjort så mycket på en hel dag så stack jag och min far till Rigoletto. Är det något som man bara måste se så är det ju Alice i Underlandet, i 3D. Så vi satte på oss glasögonen (som man förövrigt inte får ha på sig i solen, det kan tydligen förstöra ögonen).
Den här filmen är, som många redan har sagt, mer av en fortsättning på Alice i Underlandet. Jag ska vara helt ärlig och säga att jag har varit mycket okulturell och bara sett Disney-filmen, men det har jag också sett c:a tretusen fyramiljoner trehundrasjuttiofemton gånger.

Hur som helst, i börjar tyckte jag att sminkningen på lilla Alice var lite dålig, men sedan ryckte den upp sig. Jag skäms lite över att jag tycker att mr Depp spelar skitbra, att jag känner igen mig i Påskharens sätt att tänka och att jag tycker att bakgrunden är bra animerad. Kläderna fina, bra skådespelare och bra 3D-effekter. Ja, mobba mig bara!
Den kritiken jag vill ge riktas mot glasögonen: I framtiden vill jag se 3D-glasögon där man inte stör sig på att bilden reflekteras på plastglaset!

Jag tror att 3D-tekniken har en lång väg kvar att gå, men vi har också kommit långt sedan vi hade en grön och en blå plastbit som ärligt talat inte fungerade sådär jättebra. I framtiden verkar det som om de flesta filmerna som visas blir i 3D. Kanske det är en kortvarig trend, kanske kommer vi i framtiden att skratta åt att vi satt och såg på platta skärmar.

Kommentera

