Lokalsinne sökes

Jag praoar på Kungsholmen denna vecka, och jag har plötsligt blivit helt förälskad i den. Kanske är det vårkänslor, vem vet, men denna stadsdel är så otroligt vacker i vårsolen.
Därför, för att skåda alla dessa vackra hus, går jag en promenad på lunchrasten om jag får tid till det. Med musik i öronen strosar jag omkring och har det jättetrevligt.
Dock finns det en liten hake: Mitt lokalsinne. Lokalsinnet måste ha varit slut för tillfället när jag föddes. Eller så kanske någon annan snodde det? Som ni kanske förstår är alltså promenad + Evelina = Var fan är jag?
Lite förvirrad halkade jag omkring på en solig gata med en affär som jag trodde mig ha sett förut letade jag efter något kännetecken. Då fastnade min blick på någonting och blev alldeles lycklig av igenkänningens glädje: RABARBER! Tack vare ett internskämt hade jag kommit (för säga vad man vill, men dåligt minne har jag fan inte!) ihåg att Restaurang Rabarber låg i närheten av min prao.

Vi ses!

Kommentera

