Bubbelrosa

Så var man hemma igen. Jag fryser i mitt rum, men självklart är elementet upphöjt till max. Det är en typisk sak som jag stör mig på.
Sedan stör jag mig på att min dator har fått för sig att den vill starta om sig. Lilla dator, livet är inte lätt. Om alla hade fått starta om sig när de ville, hur skulle då världen se ut?
En annan jag som jag stör mig på är att tvärbanan inte ville röra på sig. När jag och Clara väl hade bestämt oss för att först ta en buss till Gullmarsplan och sedan ta  tvärbanan, ja, då ville den inte flytta på sig en millimeter. Tack för den! Vi fick gå istället. Kallt! Som tur var kom vår NO-lärare för sent han med, så någon sen ankomst blev det inte. Och så var det ganska fint väder, så jag antar att jag överlever.
När väl vår lärare hade anlänt fick vi stoppa brustabletter i först kolsyra och sedan vatten, eller först vatten sedan kolsyra. Sedan värmde vi upp vätskorna och testade samma sak. Det blev en jättehärlig färg på vatten/kolsyran. Typ såhär:

Var inte det ett fyndigt sätt att få med den här bilden i inlägget, så säg?

Återigen blev bilden i slutet av inlägget. Nu ska jag äta middag. Lite sent, men jag var inte hungrig innan.
Kram!

Kommentera

