Ett sista God Jul och Gott Nytt År från Macaronee

Idag har jag sovit, har på ett underligt sätt vänt på dygnet helt och hållet, åt fel håll dessutom! Kommer få världens jet-lag (eller hur man stavar det) i Malaysia. Har jag sagt det förresten? Säger det nu i sånna fall, jag åker till Kuala Lumpur (huvudstad) strax efter jul, är där fem dagar innan vi åker till Pang Khor (stavas det så?) som är en liten, liten ö, kommer sedan hem på söndagen innan vi börjar skolan igen. Alltså, ingen blogg på ett bra tag – Sorry! Jag ska ta mycket kort på resan, så lugn, bara lugn. Men nog om det.

Jag har ett nytt favoritdjur, som farcinerar och skrämmer mig så fruktansvärt: Vampyrbläckfisken. Har alltid farcinerat mig med djuphavsvarelser, som aliens! Det speciella med den här varelsen är flera saker, t ex att den har självlysande, blå som lampor lite här och där, som verkligen lyser i det bäcksvarta vattnet. Men det coolaste måste ändå vara att den kan vända ut och in på sig, som en gigantisk gympapåse! Helt helt sinnessjukt, och när den gör det blir den till en enorm taggboll, fast taggarna är mjuka och bara som rekvisita.
Surfa lite på Vampire Squid så kommer det upp lite bilder på monstret.

För mig kom julkänslan helt plötsligt! Från att säga förrödan, förrödan, förrödan, blev det helt plötsligt ”I morgon är det julafton!” Helt sjukt…
Bara jag som hatar dessa julkonserter med den ena mer religösa än den andra, med överdrivet vibrato och bjällror som överröstar den stackars smörsångaren som står i rödklittrig heldräkt och svettas i strålkastarljuset med irriterande fejksnö i munnen och som man riktigt ser undrar hur fan han/hon hamnade här? Skulle han/hon läsa jurudik och bli framgångsrik advokat? Det kanske bara är jag…
Men lite traditioner är kul, lagom var ordet. Har gjort lite pepparkakor och garnerat demsamma omsorgsfullt.

*Stolt*

Till dig 😉

Oh My God!


Den som ser vad det står får ett pris!

Nu ska jag gå och lägga mig, i morgon ska jag upp nio och se på julaftonsmorgon, en annan liten tradition, och kolla vilken sorts örhänge som ligger i julstrumpan, för på något sätt är det alltid ett par örhängen eller en borste, antar att det är precis rätt storlek 🙂
Återigen en riktigt god jul och ha ett fortsatt trevligt och förhoppningsvis vitt sommarlov, om du inte ska utomlands såklart!

Kommentera

