På flykt undan de fallande varorna…

Igår kom veckans leveranser till djuraffären där jag jobbar. Shit Pommes Frittes vad mycket kattsand! Jag sprang ut i regnet, fram och tillbaka med de TUNGA säckarna foder i alla storlekar, former, priser, märken, egenskaper! Jisses…
Trodde du bara att det slutar här? Nej, för sedan ska det prickas av att de verkligen har kommit, och sedan ska de då upp på hyllorna. Men inte nog med att man ska stå på de där pallarna och balansera med 7 kg tunga säckar pellets, de ska ju vara längst bak på hyllorna. Ja, annars skulle ju kunderna bara ta det nyaste hela tiden och man skulle aldrig bli av med de gamla varorna. Jaha, då ska man alltså konka fram de gamla varorna (allihopa!) lägga dem i ordning och sedan släpa fram och den nya säcken. Och så tillbaka med de gamla varorna.

Klart? Nu är det bara det att den här affären tar det säkra före det osäkra och beställer in för mycket av allting (enligt den stackars praktikant jag är). Man får helt enkelt klämma och balansera varorna på varandra på diverse påhittiga sätt. Sedan springer man snabbt därifrån, innan allt kollapsar i en pellets-hög.
Men, nej, så fort kommer man inte undan. Rätt som det är ska man tillbaka igen med nya varor, och stående på en halvmeters hög pall med en dussin tiokilossäckar hundmat i famnen samtidigt som man trevar efter de äldre säckarna, kommer man såklart av misstag åt varorna bredvid, är man jag (…eller mig…?) så är det helt enkelt oundvikligt att allt onkring en rasar. Då är det bara att ta nytta av alla kroppsdelar man har makt över och i bästa fall dämpa det förödande fallet mot golvet för de stackars hjälplösa varorna.

Nu sitter jag hemma i trygghet med min dator i famnen och funderar över att det smartaste vore att göra musikläxan men… Jag är ju så fruktansvärt skicklig på att skjuta upp saker när jag har lust. Kram!

1 comment
  1. Klara said:

    Vad kämpigt du verkar ha det! Hjälp. Låter jättetungt.

    Musikläxan? Aaah… Skall den vara inne idag? Herre! Jag har inte gjort den. Inte ens julsagan.

Kommentera

