Hjälp, jag vill vara rik! Ibland.

FarmVille är verkligen tråkigt. Fruktansvärt, jättehemskt, as bauta trist! Och helt plötsligt dyker det upp en ruta som säger att du måste betala, RIKTIGA pengar. Pengar som man kan spendera på saker som plektrum, skivor, godis, ost…!

Jag betalade pengar när jag var aktiv medlem på Habbo Hotel. Jag kommer ihåg att jag drömde om att pappa skulle jobba för dem, och att jag skulle få gratisgrejer osv. Jag betalade totalt 30 kronor, alltså 12 Habbomynt. Snålt? Sedan kunde man bli HC (HabboClub), och då blev man favoriserad, kunde använda andra kläder (och i slutet även färger) och beroende på  hur länge man var med i HabboClub fick man en present. Det finaste var ett skrivbord, om man dubbelklickade på det öppnades/stängdes det. Wooow! En månad kostade 30 Habbomynt, alltså inte kronor, Habbomynt! Orkar inte ens räkna ut hur mycket det skulle kosta i svenska kronor.Jag som Habbo-Gubbe

Jag vill köpa nya kläder. Fick plötsligt en sådan lust efter att ströva omkring på New Yorker i Nacka Forum, men jag har gjort av med barnbidraget för länge sedan. Dessutom har jag inte tid, för mycket att göra nu. Aylin fyller år, jag har prov och läxor och läxförhör, allt på samma gång! Känslan att ha på sig något för första gången är obeskrivlig för en sådan människa som jag. Hjälp, jag vill vara rik! Ibland.

Kommentera

