Varning för ordvits

Nu är jag trött, du vet sådär trött man kan bli en mörk novembernatt efter en relativt stressad skoldag. Jag vill sova, men jag har så mycket att göra. Franskaglosor (alltid franska?), Samhällskunskapsuppsatts, No-prov, rättning av litteraturstudium… Skulle det vara ljust ute skulle jag vara piggoch fit for fight!
Dessutom har jag inte sovit ordentligt de två sista nätterna. Anledningarna är att jag på helgerna helt vänder dygnet, och på söndagsnatten kan jag bara inte sova. På tisdagen har jag ingen annan ursäkt än att jag var helt uppe i varv med ny frisyr och allt, dessutom bjöd frissan på en latte. Sicken gästfrihet!

I måndags (kanske lite sent att skriva det nu, men bättre sent än aldrig som jag sa till Aylin när hon var ledsen för att hon just hade bestämt sig för att följa House-serien varje tisdag, men kommit fram till att sista avsnittet gick igår) var vi lite försenade till en lektion, så vi hastade oss igenom de fulfulfula illaluktande lila korridorerna mot lektionen.

”Kom igen, vi är sena!” hojtade Klara åt mig.

Det här är sista chansen, känsliga läsare varnas för skräckinjagande förskräcklig ordvits.

”Vi är hälsena!” tjuter jag, skrikande av skratt, vagt medveten om att det bara är jag som håller på att kvävas.
Så, på med matteminen, plocka upp böckerna och stig in i rummet. Stänger livet ute, nu är det matte, inget annat.

3 comments
  1. kvalster said:

    Hälsena. På riktigt. Det är nästan roligt.

    • macaronee said:

      Det var så lite så 😉

Kommentera

