Jag och Claris var på Baresso idag igen, helt otroligt vilka priser de har! 35 spänn för en maräng och citron-tårta. Egentligen borde man väll bojkotta dem, men jag orkar inte. De har ju så goda saker där.. Och roliga värmeljus att gegga med! Och ett roligt platinablondt draperi för fönstret som man kan fläta. Dessutom får man gratis vatten, så det så!

Jag funderar på frisyr. Ja, det börjar bli dags att klippa sig igen, min lugg är för lång och jag tror att håret behöver klippas upp lite. Hur som helst, förra veckan skrev jag ett inlägg om tiden, och att jag tyckte att hela tiden försvann, och avslutade med att jag ville ha en förändring. Att byte frisyr borde väl vara en passande förändring? Du vet, när man har färgat håret eller klipt det annorlunda, blir man alldeles glad när man ser sig i spegeln… Om det blev lyckat, d.v.s. Men herrgud, man måste våg lite också! Annars kommer jag ha samma frissa livet ut, och det är tvärtemot vad jag vill.

Det enda som vore bra var om man visste vilken frisyr man ville ha… Hmm… Jag vill nog färga det, fast vilken färg? Brun? Vinröd? Jag är trött på röd-röd, eller vad man ska kalla det, jag har haft det sen femman, tror jag. Usch, va jobbigt! Eller så går jag bara in på salongen och säger:

”Gör vad ni vill!” Med tillägget: ”Men inte för kort!” För det är jag också trött på.

Buhää, jag orkar inte med alla jävla läxor! Hatar hatar hatar Hemkunskapsprov, No-prov, Franskaläxförhör och So-läxförhör! Och ett literaturstudium (bokrecension på svenska) som ska vara inne på fredag, men som jag lämnade in för respons för minst en månad sedan men inte fått tillbaka! Hallå, om jag måste lämna in läxan i tid för väl lärarna också göra det?

Kommentera

