This it it ++++

Dokuentär
Eng. tal

Privata filmer från repetitionerna inför den stora och sista tunrnén med Michael Jackson.
Då och då skymtar man den 50-årige Michael Jackson som levt ett tufft liv i Showbiz sen barnsben, vilket för mig är nytt som betraktat hans utseende som tidlöst. Ändå när jag funderar efter filmen så har inte MJ blivit mänskligare, han är fortfarande ett fenomen inom popvärlden som producerat succéalbum efter succéalbum.

Under filmen kommer jag på den surrealistiska tanken att fråga kvinnan som sitter bredvid mig om att få smaka ett popcorn, för jag blev så sugen när de smaskade medans jag satt tomhänt. Jag menar, folk frågar ju främlingar om cigg, eller hur?

Många spekulerar runt att Michael lever ut sin barndom i vuxen ålder eftersom han aldrig fick lov till det när han var ung, och ibland tycker jag mig se det i hans kroppspråk.
Hans budskap är mycket tydligt: Kärlek, såväl till medmänniskor som till Tellus. ”I say it with love” säger han flera gånger under filmens gång.
Filmen är skickligt gjord och mestadels varierad, även om den någon gång blev lite enformig när de spelade samma låt två gånger. Inte för att jag vill vara petig, men det var faktiskt lite tråkigt…

Sammanfattningsvis en mycket bra, ganska stark film. Jag tror att jag hade satt en femma om jag var MJ-fan. Missförstå mig inte, jag tycker absolut om Michaels låtar och han kommer nog påverka musikindustrin mycket, men jag lyssnar helt enkelt inte på sådan musik.

6 comments
  1. Schwadegan said:

    Fick du några popcorn då?

    • macaronee said:

      Ne, jag vågade faktiskt inte. Skulle du?

      • Schwadegan said:

        Haha, nja. Hade köpt egna och delat med mig! 😉

      • macaronee said:

        Så vänligt av dig!

        P.S. Varför blir det 7,6 m?? Jag fattar nada!

      • Schwadegan said:

        Om jag förstod uppgiften rätt så;

        bara kurvorna har betydelse, sätter därför samman de till en cirkel med radien 1,22
        Omkretsen blir 2 * 3,14 * 1,22 = 7,66

        Alltså 7,66m längre än innerbanan?

  2. camarine said:

    Kan ni sluta prata matte? När det är kommentarer till ett inlägg om MJ? Eh. Sluta retas.
    Jag känner mig så galet dum. Buhuuu. :/

Kommentera

