Sömnskuld

Usch, jag står i sömn-skuld till min trötta kropp, men jag kommer inte kunna sova i natt i alla fall :/
Hur kunde jag vara så dum att se på Dark Water?? Är jag lite dum i huvet… Ok, jag tror vi alla vet svaret på den frågan x)

Nej, nej, jag är just inne i en process jag kallar Anti-Skrämsel-Terapi. Den går ut på att jag tänker logiska tankar som: ”Det är bara jag som har förrändrats, det här rummet är precis lika läskigt idag som igår, då jag inte hade sett filmen” eller ”Det är bara skådespelare, kuliss och en filmkamera.” Men ibland går det över gränsen och tankarna liknar mer ”Om en månad kommer du ha glömt den!!” Hoppas jag gav någon annan mörkrädd ett tips…

I helgen hade jag och fyra kompisar gäststugan lite längre ner på tomten på landstället för oss själva. Första natten såg vi inte SÅ läskiga filmer och somnade tio, med hjälp av lite Redbull. Idag somnade vi, jag tror, ett. Men jag vaknade klockan halv sju och kunde inte somna om -.-

Apropå landet så har jag ett pågående project där: Stickad halsduk. Juste, stickning is da shit! Jag vägrar att sätta mentala käppar i hjulet för mig med tanke på alla de halsdukar jag påbörjat, men knappt hunnit tio varv förens den hamnat i en låda och efter ett tag mystiskt försvunnit (någon som känner igen sig) av Glömda-föremål-monstret. Hmm… Undrar hur det ser ut…

Närbild på min stickning

Nu måste jag göra läxor, har en massa att ta igen efter höstlovet p.g.a. sjukdom. Men vi ska iaf få en ny lärare i matte och NO och vår f.d. magister i gympa ska komma tillbax!

Kommentera

