Macaronee har funnit ett antikt fynd!

Förlåt att jag int har skrivit, har varit sjuk och haft brt på inspiration ^^ Men nu har jag iaf tagit lite bilder och är ”back on track” igen 🙂

Jag hittade en gammal, gammal skrivbok som jag hade i en korg bredvid sängen när jag var 9-10 år (det är anteckningar från natten innan min födelsedag i den!). Jag hade mycket, mycket svårt att sova på den tiden, nämligen.
Här hittar jag bl.a. bevis för att jag trodde att det var ”pogram” istället för ”program”, för på punkt 4 överr Önskningar lyder: Få vara med i ett pogram.
Jag verkar ha hittat på ett eget språk, det ser ut nästan som spanska. Men jag hittar inget lexikon… Hur pallade jag, räcker det inte med tre språk??

Sedan hittade jag ett mycket poetiskt, djupt rim. Kom ihåg, jag var tio och detta ska inte tas seriöst!
Detta är ett rimm
Som jag pusslat ihop med limm
Det kan bli vad som helst,
Av hästar är jag frälst
Om du tror jag är poet
Som är tjock och fet
Som bara sitter här och é slö
Nej! Då skulle jag nog dö!
Och det skulle ju vara tråkigt
Ja, väldigt sorgligt

Hjälp, Clara visar upp konstverk och jag visar upp en misslyckad dikt. Tar inte sista rimmet ändå priset? Läs detta som en rapp och det blir värsta Lilla Melodifestivalen.

Hittade en lista (mycket listor i den här boken…) över yrken som jag ville ha som 9-åring. Punkt 7 är Fönsterputsare (på låg höjd). Jag hade inte höga ambitioner då… Sedan, punkt 14, är Tumknytare. Kan någon berätta vad det är?

See you later!

2 comments
  1. Klara said:

    Alltså, Evelina. Du är det finaste som finns just nu! Det däår var totalt klockrent!

  2. camarine said:

    AAH!! Den där dikten. Hallå. Den är bäst.

Kommentera

