Höstig promenad-dag

Idag gick jag var jag ute och spattserade i höstiga stockholm med Mumfi. Först i tanto, där vi hittade en mycket konstig mannick.

??

Klara sa att det var någonting med att kasta frisbee och hundar, men jag undrar hur det skulle gå till. Kan någon hjälpa oss?
Efter det gick vi ner till det gråa vattnet och åt hemmagjorda kakor (av Klara). Vi fick en liten kompis som vi döpte till Materia…

Materia

Hon har en egen facebook profil och ni kan se henne på söndagsmorgon i helgen… (dålig humor)

Fikade på ett fik (jasså, kan man det?). De hade god, men kanske lite stark capuccino. Jag fick ett hjärta i min ^^ De hade härlig fondtapet som man kunde göra märken med nageln med. Alltid bra att ha, om man inte har ett stearinljus att disikera…

fin tapet

Det var konstigt ljus idag, lite dimmigt, och konstiga färger.
Lite koffeinstinna gick vi till långholmen. Jag hittar inte alls där, så jag fick lite sightsing (elr hur det stavas) av Klara. Mycket mycket höstigt!

Jag i nån allé på långholmen

Lite redigerad, ja…
Vi såg också en mycket vacker bil som dessutom matchade med huset, och årstiden! Vi började spekulera om de till och med hade köpte bilen efter huset, eller tvärtom…

Höst höst höst

Helt plötsligt var det mörkt! Vi åkte till Aylin i sjöstan och spelade kort på en gård. Vi spelade ”Hej Knekt!”, och jag satt såklart med hela kortleken… Vi bytte gesten för kung mot enKrister Sjögren pose.

Hellu?

Det blir ju mörkt så himla snabbt, klockan var liksom halv sex när jag tog den här bilden. Usch, snart blir det mörkt klockan tre 😦

Nu ska jag fika med Klara o Vanja. Känns som om man ska gå ut mitt i natten och att alla caféer ska vara stänga, men det hoppas jag verkligen inte…

3 comments
  1. Pingback: Löv « kvalster

  2. Elsa said:

    Frisbee-golf stämmer bra det. Tänk dig vanlig golf, fast för vanliga männskor (lite udda bara)…

Kommentera

