Vinterfilosofi…

Är jag inte synsk? Dagen efter den kväll jag ändrar temat till något mer vintrigt snöar det!
På söder snöade det rejält när jag gick till busshållplatsen, det var så att man fick kisa. Men de slutade lika tvärt som det började.
Jag vill uppmana alla som ser detta att välja bort den snygga men kanske lite svalare jackan och istället välja kläder efter förnuft. Det är INTE kul att frysa! Det är bara att bita i det sura äpplet och vira halsduken ett extra varv eftersom vi har valt att bo i ett sådant iskallt land. Fy fan!

Nu till något helt annat: Har ni märkt att magistrar ofta har konstig handstil, om man inte räknar med bildläraren?
Vi har en vikarie i matte och NO som skriver rent ut sagt oläsligt, och ritar ännu värre. Idag när ingen såg vad han ritade när han skulle teckna upp andningsprocedurer, blev han ledsen. ”Jag har hört att jag är dålig på att rita från att jag var i er ålder, så ni behöver inte kommentera det också!” sa han sårat. Sedan försökte han rätta till så att näsan mer såg ut som en näsa än en banan, men då belv det en snabel istället, vilket knappast var bättre. Stackars Fredrik, vi lider med dig… Och de som behöver läsa det du skriver.

Nu är klockan tjugo i sju, och det är bäcksvart! Det här är rent ut sagt oacceptabelt! Det är mörkt på morgonen när man ska till skolan, så att det krävs en kraftansträngning att över huvud taget komma upp ur sängen. Än så länge är det hyfsat ljust när man går hem, men snart kommer det vara mörkt då också. Enda gången man får se solens efterlängtade solstrålar är när man sitter i skolbänken, och bara vill UT!
Jag börjar mer och mer inse hur många nackdelar det finns att bo i ett så kallt land som Sverige. Hade man bott i Florida hade det varit varmt och ljust nu…

Pappa kom just hem med en födelsedagspresent, hihi ^^ När snön faller är inte min födelsedag långt borta… Han sa åt mig att stanna på mitt rum, så jag tittade ut genom nyckelhålet. Tyvärr såg jag ingenting av värde mer än pappas tröja 😦

Så, det var nog allt för idag. Hoppas att ni allihop har något ljus och någon värme kvar från i sommras som ni kan använda nu, det kan behövas.

Vi ses!

Kommentera

