Macaronee goes filosofisk!

Jag har kommit på en mycket, mycket filosofisk tanke, lyssna mitt barn:

Ordspråket ”Sätta käppar i hjulet” betyder att man hindrar någon. Ofta tror jag att man sätter käppari hjulet för sig själv, d.v.s. man skapar egna hinder såsom tvångstankar, dåligt förtroende, o.s.v.
Men jag har inte kommit till det riktigt filosofiska än, lyssna nu: Om man går med stavar så blir det ju mycket lättare än att gå utan (om man har rätt taktik) eftersom man dessutom använder armarna och trycker sig framåt.
Jag tycker att vi alla ska dra ut våra käppar vi sätter i våra egna hjul och istället använda dem som gångstavar och tillsammans sträva framåt i ett rasande tempo! Vi förvandlar ett problem till ett hjälpmedel!

1 comment
  1. Klara said:

    Ponni. Ponni. ❤

Kommentera

