Äckelspindel xP

Jag hatar ALLA läxor, men speciellt de som man måste läsa hundra sidor och komma ihåg. Det är en sak med matteuppgifter att lämna in, man behöver ju inte komma ihåg ordagrant efteråt -.- NO-läxor där man måste läsa hundra sidor är extra jobbiga…
Och så hotar de med att ”På gymnasiet, då kommer ni att läsa femtioböcker i veckan och bla bla bla…” Visst, det kommer vi säkert, men det gör bara att det känns ännu värre när man tycker att femtio sidor är jobbigt *gäsp*
Att hotas verkar vara (iaf mina) lärares favoritknep när man ska göra läxan. De hotade oss i 6:an om betyg! Det är som att säga till en bebis att oroa sig för pensionen.

Hann inte blogga igår, men hur som helst hittade pappa en illgrön spindel. Jag trodde först att det var några av de där självlysande plastleksakerna som man har på Halloween, men den rörde sig, och HOPPADE! Uch… Fast det var lit cool också XP

Halloween-spindel

Igår när jag kom hem från landet fick jag värsta höstkänslan. Det var alldeles mörkt i vardagsrummet, så jag bestämde mig för att tända alla ljus jag såg och pyssla med cernitlera. Cernitlera är som… Lera (nähä?) som man bränner för att den ska bli hård. Man kan göra lite allt möjligt, i jätteroliga färger, som självlysande, illorange eller discosmurf-blå ^^’

Stearinljus

Det blir nog sidhuvudet  vinter, eller… Vad tycker du…?

Jag fyller år om typ en månad (det låter länge, men rätt som det är så är det bara en vecka kvar!). Just nu står Kentsnya album Röd högt upp på önskelistan.
Och när man väl pratar om Kent kan jag tala om att jag och tre kompisar ska på Kent i vår. Woho!

Sådär, det var nog allt för idag. Vi har en hälig vinter att se fram emot, om man har varma ytterkläder d.v.s. Hihi!

Kommentera

