Simultankapacitet

Vilket härligt ord! Ville komma på ett bra ord för ”göra många saker samtidigt” till rubrik, och det verkar som simultankapacitet/simultanförmåga är samma sak.
På Wikipedia står det att det bara är en” myt att kvinnor har bättre simultanförmåga än män”. Men jag tror att bloggare har bättre simultankapacitet än… andra. Jag kan nämligen måla mina naglar i två olika färger samtidigt som jag bloggar om det och skriver ordet simultankapacitet lite för många gånger. Dessutom passar jag på att vara inne på facebook och kolla vad som händer där och göra ett franskaförhör när jag väl är inne på nätet. Kan DU bräcka det?

Juste, nagellack! Jag har målat om mina naglar igen nu, för… Jag hade inget att göra. Det är mycket mysigt att blogga med nylackade naglar, för man är så försiktig om naglarna att man skriver som värsta snobben. HiHi!
Färgerna är grönt och skrikgult. Kanske inte låter så frästande, men det är kul att blanda hejvilt! På sista tiden har jag blandat blått o grönt och lite lila o skrikgult, sedan med en tuch av glitter. men jag tror inte jag orkar med glitter den här gången, för gemensamt med mitt skrikgula och gröna nagellack är att man måste måla fler lager, annars ser det smått sjukt ut.grönt/gult nagellack

Va knäppt, här ser mitt nagellack banangult ut. Jag LOVAR, det är det inte!!

Jag saknar att se Idol nästan varje vardagskväll, jag lindrar det med att se på de andra en-kväll-i-veckan programmen, som Svenska Hollywood-fruar och House, som är ikväll! Jag saknar dock det gamla crewet -.-

Vecka 50 ska jag praoa, och jag har redan försökt leta upp en plats, på en djuraffär. Jag köpte ni vet sånna där förtjusande fosobaslarver till ödlan, och passade på att bara i färbifarten fråga om de möjligtvis tog emot praoelever. Egentligen tog de bara emot praos (eller hur man skriver prao i plural) från nian och gymnasiet, men jag kunde återkomma i veckan. Jag håller tummar och tår, det är bara det att jag är allergisk mot marsvin och katter, men djur är väl för underbara?

Jag har en sån där trädocka som man kan köpa på IKEA (en sån man inte kan komma på vad man ska ha den till). Nu har jag kommit på ett utmärkt sätt att använda den, nämligen som toffs- och armbandsställ. Mycket praktiskt, men kan hänga alla sorters smycket på armar, ben och nacke, kanske höft.

Trädocka extraknäcker

Jag är ute och letar mobil för ögonblicket. Jag är smått jätteirriterad över att det bara finns überdyra überstora touch-mobiler i affärerna. Belive me, jag vet hur jobbigt det är med en mobil som inte ryms i jeansfickan!
Kan någon tipsa om en bra, hopfällbar/slide-mobil?

Ojojoj, va mycket det blev i det här inlägget. Kommer jag på nått mer… Ne, jag tror inte det. Om någon har förslag på en praoplats är det varmt välkommet. Och, såklart, mobiltips. Jag är DESPERAT och kommer snart köpa nån av de där stora wanna be-iPhonarna.

Kommentera

