Jag är rädd…

Hallå, hallå, jag igen.

Jag är ägare av en mycket vänlig leopardgeccoödla, Sid (Obsevera att jag var lite yngre när jag döpte honom), och jag får mata honom med Sofobasmaskar (eller hur det stavas). Det är sånna som de tvingar ”kändisarna” i Kändisdjungeln äta (Jag vet att de säger mjölmaskar, men där har de faktskt fel, för mjölmaskar är mindre och mat till undulater) Jag har faktiskt inte tyckt att det har varit äckligt, jag har till och med kunnat hålla dem i händerna. Ända undantaget är när maskarna har överlevt för länge och har utvecklats till skalbaggar. Det är så jävla äckligt att man får mardrömmar! Första gången jag såg det var för jag tror ett år sedan, jag skrek hysteriskt och pappa fick spola ner den i toalette.

Och idag, för kanske en halvtimme sedan, skulle jag mata Sid, och vad tror ni har hänt? Längst upp ligger en blek ALIEN! Jag lovar, de ser ut sommuterade saker från Alien-filmerna. De är som maskar med skalbaggshuvud och äckliga spindelben som sprattlar. Till och med min pappa som inte är den som verkigen inte är den typ en som är rädd för kryp tycker de är äckliga. Jag råkade även se att runt omkring den låg före detta muterade skalbaggar. Det är en sak om de är färdiga, men de är ju hälften skalbaggar och hälften larver!

Varje gång jag känder en liten vindpust så blir jag skitskraj att det ska vara en äcklig sofobasalien som sitter där. Egentligen vet jag ju att de inte kan bitas de kan inte göra mig illa på något sätt, och de har samma intellekt som fina fjärilar. Så, nu känns det faktiskt lite bättre, det ska jag tänka när jag ska ta tag i det imorgon.

Annars är det som det har varit den här veckan: Astrist! Efter en vecka inlåst i lägenheten mår man inte bra, jag kommer nog att bli sinnessjuk snart. Tänkte avsluta med en bild på Sid, men eftersom jag har är inne min kära nya, gamla laptop så ha jag inga bilder att lägga upp, eftersom jag inte har haft ork attflytta hit alla bilder från gamla datorn, men ni kan väll tänka er att det finns en mycket proffsig bild på en leopardmöstrad ödla? Samtidigt tycker jag att känslan av ny dator försvinne lite om man flyttar dit allt gammalt, nån som håller med?

Förlåt om det är väldigt mycket stavfel i det här inlägget,men jag skrev alltihop så snabbt pågrund av allt adrenalin ^^ Eftersom jag inte blir bättre så tänkte jag lägga upp en kort spellista som, enligt mig, är lite mer deppig av sig. Ibland kan glad musik vara för glad och det är just de mer ångestfulla låtarna som gör en lycklig. Jag skulle tro att det är 90% Coldplay, men förutom Chris röst så är de inte så lika Coldplays andra låtar, och kanske är det just därför låtlistan är så pass kort ^^

Depp (by me…)

1 comment
  1. Klara said:

    FY FAN vad äckligt! Jag dör! HerreJesus! Du ÄR modig!

    Hur mår du föresten? Är det bättre? Ses vi imorn?
    Saknar dig något otroligt!
    Puss Klara.

Kommentera

