Så var det höst…

Idag, lördag, bloggar jag från landet från mammas dator (den är skitseg!).
 Det är faktiskt fint väder, men det blåser och känns som värsta hösten. Jag har på sätt och vis accepterat att det ska bli höst, jag längtar lite efter att köpa nya mysiga höstkläder. Vintern däremot vet jag inte om jag längtar efter. Det blir så kallt :-/

Idag var det elva år sen mamma och pappa gifte sig, och jag kommer faktiskt ihåg lite. Ett minne från att jag var helt förkrossad över att inte få följa med fram till prästen med mamma och pappa, utan fick stå och hålla mosters hand. Sedan minns jag att jag sprang omkring med två kompisar bakom ett draperi efteråt 😀

Förra helgen vi åkte hit var jag lite förväntansfull efter att få smaka mina plommon från mitt ettåriga lilla plommonträd, men när jag ser trädet finns det inte ett enda plommon, jag LOVAR! Jag har följt de små sötnosarna från knopparna och det såg ut att bli uppåt hundra, men de himla råddjuren delade visst mitt intresse 😦
Jag hade fått plommonträdet av mormor eftersom hon tyckte att det gamla såg ut att ha hatf sina bästa år, men nu är det de ända plommonen som finns för ögonblicket.

Men i denna höstdag ska jag lägga upp lite mer recensioner. Önskar jag hade varit smart nog att ta med kameran, det kunde ha blivit riktigt bra bilder, men det får bli nästa gång.
See You!

Kommentera

