RIP forna snedlugg…

Jaha, så hade man klippt sig nu igen. Själv har jag haft lugg sedan urminnes tider, så därför har jag regelbundet fått besöka en frisör. Men på sista tiden så har jag blivit väldigt förtjust i snedlugg. Det är jättepraktiskt! Istället för att hela tiden oroa sig för att luggen är delad, kan man bara stryka den åt höger och lita på att den i alla fall ser hysad ut.
Det hela började med att min lugg var för lång och jag hade inget annat val än att göra en improviserad snedlugg av det hela, så nu har jag en slags dubbelfrisyr:
Första perioden, d.v.s. peridoen efter att jag har klippt mig, har jag en lugg som slutar vid ögonbrynen, alltså en kort lugg. Men allefter att håret växer, växer också luggen och jag kan inte längre se. Då är det dags för andra halvlek med snedlugg istället. Är jag smart eller är jag helt genialisk?

Och nu har jag som sagt klippt mig igen, vilket känns knäppt. Gillar inte att frisörerna envisas med att forma håret ”tantigt”, för det passar verkligen inte mig! Men det är lugnt, i morgon blir det ändring på den saken ^^Jag i lugg

Det här måste ha varit WordPress’ absolut tråkigaste inlägg hittills, med what ever 😀

Kommentera

